loading...
وبلاگ خبری قدر نیوز
Farrokh بازدید : 9 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

گمانه زنی با رنگ واقعیت
در این لیست حضور علی جنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، سیدمحمود علوی در وزارت اطلاعات‌،علی یونسی  وزارت کشور، علی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌، سیدحسن‌هاشمی‌در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌، محمدعلی نجفی در وزارت آموزش و پرورش‌، محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه‌، حجتی در وزارت جهاد و کشاورزی‌، چیتچیان در وزارت نیرو‌، بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت‌، عباس آخوندی در وزارت مسکن و شهرسازی و‌، سعید فائقی در وزارت ورزش و جوانان تقریبا قطعی شده است.

جای خالی برخی وزرا
این در حالی است که هنوز خبری از وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت‌، علوم و تحقیقات، اقتصاد و دارایی، دفاع، معاون حقوقی پارلمانی و معاون بین‌الملل رئیس‌جمهور همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی به گوش نرسیده است.

بر اساس آن‌چه اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب مطرح می‌کنند، به نظر می‌رسد ترکیبی از ترکان، نهاوندیان، نوبخت و ربیعی تیم اقتصادی رئیس‌جمهور آینده را سامان  ‌دهند و در دولت یازدهم اسحاق جهانگیری سمت معاون اول و محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری را عهده دار خواهند بود. در این میان نام محمد فروزنده رئیس فعلی بنیاد مستضعفان و جانبازان نیز به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح است. هرچند که گفته می‌شود این گزینه چندان قطعی نیست.

نعمت زاده:تصمیم نهایی با روحانی است
ما نیز از محمد رضا نعمت زاده که نزدیک ترین فرد به روحانی در روزهای انتخابات بود صحت و سقم  این لیست را جویا شدیم و وی نیز در پاسخ گفت: بنده اطلاع دقیقی از این لیست‌های منتشر شده ندارم .نعمت زاده که پاسخ دقیقی در این باره به «قانون» نداد این اسامی‌موجود در این لیست را رد نیز نکرد و گفت‌:در رابطه با کابینه تصمیم نهایی را آقای روحانی می‌گیرند.

جنتی تایید کرد، نجفی رد نکرد
در همین راستا علی جنتی نیز حضور خودش را در جامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌دولت روحانی تایید کرد.از سویی محمد علی نجفی که وزارت آموزش و پرورش را به وی انتصاب داده بودند در مصاحبه‌ای گفت: در مورد انتخاب نهایی نمی‌توانم به طور قطعی اظهارنظر کنم، اما آقای روحانی گفته‌اند که من را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی خواهند کرد، مگر اینکه اتفاقاتی بیفتد که نظر وی عوض شود.

در این بین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را به محمد باقر نوبخت نزدیک می‌دانند. در این بین نام سازمان‌هایی از قبیل محیط زیست خالی است که محتمل ترین گزینه را به معصومه ابتکار اختصاص می‌دهند که سابقه ریاست این سازمان را دارد.این اسامی‌در حالی به گوش می‌رسد که اکثر این افراد در جایگاهی که قرار است به کار گرفته شوند قبلا سابقه مدیریت در آن را دارند.

 ترکان، صبر کنید
با اکبر ترکان مشاور عالی حسن روحانی تماس گرفتیم وی نیز در پاسخ گفت: من نیز اطلاع قوی از این لیست ندارم که به شما کمکی بکند ولی در کل این اسامی‌در لیست‌های پیشنهاد برای تصدی گری این پست‌ها معرفی شده بودند ولی این که نهایی شده باشد یا خیر باید منتظر ماند و دید.

گزینه‌ها تایید شده اند
برای تکمیل اطلاعات در رابطه با کابینه به سراغ یکی دیگر از منابع آگاه و از نزدیکان روحانی رفتیم و شرایط را از وی جویا شدیم.وی که اسامی‌برخی از وزرا  مانند علی جنتی و علی ربیعی را تایید کرد بااشاره به این که سید محمود علوی گزینه اصلی وزارت اطلاعات است گفت: اکثر وزارتخانه‌ها نهایی شده است ولی این که وزارت خانه‌هایی مانند دفاع و دادگستری در‌هاله‌ای از ابهام است باید منتظر ماند و دید حجت الاسلام والمسلمین روحانی در نهایت چه گزینه‌های نهایی را اعلام می‌کنند.

سابقه وزرای نهایی
از گذشته کاری این افراد که جویا شدیم بیشتر این شخصیت‌ها پیشینه نزدیکی به جایگاه خودشان دارد.علی یونسی که در وزرات اطلاعات دولت اصلاحات بعد از دری نجف آبادی وزارت را در اختیار گرفت ید طولایی در اداره وزارتخانه‌دارد و سعید فایقی نیز که در وزارت ورزش و جوانان به کار گیری شده است در دوره اصلاحات معاون سازمان تربیت بدنی بوده است. بیژن زنگنه وزیر نفت دولت اصلاحات بوده است و علی جنتی فرزند آیت ا... احمد جنتی معاون اسبق وزیر کشور بوده است که در حال حاضر برای وزرات ارشاد گزینه نهایی معرفی شده است.نوبتی هم که باشد نوبت وزارت بهداشت است که آن به سید حسن‌هاشمی‌مشاور وزیر بهداشت رسیده است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در اول اردیبهشت 1392 با همت جمعی از کارشناسان علوم ارتباطات و اقتصاد و حقوق، پایگاه خبری قدر نیوز با رویکردی سیاسی پا به عرصه فضای مجازی گذاشت. قدر نیوز به هیچ گروه یا حزب و یا شخصیت سیاسی وابسته نیست و در تلاش است در چهارچوب مصالح و منافع ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رعایت اخلاق رسانه ای و با روحیه ای حقیقت طلب و عدالت جو، حقایق سیاسی کشور را در چهارچوب قوانین موضوعه منتشر نماید. قدر نیوز نه تنها هیچ گرایش سیاسی ندارد بلکه هیچ ارتباطی با گروهها و جریان های سیاسی نخواهد داشت. لیکن در چهارچوب منافع و مصالح ملی از آنجائیکه بازار سرمایه متأثر از حوزه های سیاسی خواهد بود لاجرم در امور مرتبط با اقتصاد نیز ورود خواهد داشت. قدر نیوز وظیفه خود می داند دستورات و نظرات قانونی نهادهای ناظر بر فضای مجازی کشور را اجرا نماید. قدر نیوز در راستای اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات از کلیه انتقادات و پیشنهادات بازدید کنندگان محترم استقبال نموده و از هرگونه همکاری در این خصوص قدردانی خواهد کرد، آرزوی کلیه دست اندرکاران قدر نیوز رشد و شکوفایی اقتصاد ملی و اقتدار میهن اسلامی می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا محمود احمدی نژاد را حلال می کنید؟
    به نظر شما رئیس جمهور منتخب موفق خواهد شد به وعده هایی که داده است عمل کند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 525
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 180
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 180
  • بازدید ماه : 222
  • بازدید سال : 225
  • بازدید کلی : 5,387